ارائه فضای نامحدود ابری رایگان سامسونگ برای همه گوشی های گلکسی
شرکتهای بسیاری در دنیا فضای ابری رایگان در اختیار کاربران خود قرار میدهند که میتوان برای امور مختلف از آنها استفاده کرد. یکی از موارد استفاده این سرویسها، ذخیره سازی موقت دادههای مهم برای مواقعی است که شما میخواهید گوشی خود را تعویض کنید. حقیقت آن است که با توجه به آنکه بسیاری از این سرویسها نهایتاً 15 گیگابایت فضا را در اختیار کاربران خود قرار میدهند، تنها ذخیره اطلاعات ضروری روی آنها میسر است. حالا راهکار سامسونگ این است که برای مدت محدود، این فضا را به بی نهایت افزایش دهد!
سامسونگ، شرکت پیشرو در زمینه تولید گوشیهای هوشمند و لوازم الکترونیکی، یک سرویس جدید به نام Temporary Cloud Backup را برای کاربران خود در سراسر جهان عرضه کرده است. این سرویس به کاربران اجازه میدهد که برای مدت زمان 30 روز، دادههای خود را به صورت نامحدود در فضای ابری اختصاصی سامسونگ ذخیره نموده و برای انتقال مورد استفاده قرار دهند. این سرویس به صورت مخصوص برای کاربرانی که میخواهند گوشی یا تبلت خود را به روزرسانی یا تعویض کنند، بسیار مفید خواهد بود.
سامسونگ در روز 4 آبان ماه (26 اکتبر 2023)، در روز جهانی تولید محتوا، این سرویس را به عنوان یک ویژگی جدید برای دستگاههای Galaxy S23, S23+, S23 Ultra, Tab S9, Tab S9+ و Tab S9 FE معرفی کرده است. این سرویس با استفاده از Samsung Cloud و OneDrive کار میکند و به کاربران امکان میدهد که عکسها، ویدئوها، پروندهها، تنظیمات و دادههای دستگاه خود را با حفظ حریم خصوصی در فضای ابری ذخیره و با دستگاه جدید خود همگامسازی کنند. در نظر داشته باشید که این سرویس در حال حاضر تنها برای کاربرانی که از رابط کاربری One UI 6 استفاده میکنند ارائه شده است. همانطور که میدانید این رابط کاربری هنوز در مرحله بتا قرار داشته و روی گوشیهای گلکسی حالت عمومی پیدا نکرده است.
در همین راستا سامسونگ در وبسایت رسمی خود اعلام کرده که پشتیبانگیری موقت ابری نیز بخشی از حالت نگهداری مخصوص گوشیهای گلکسی خواهد بود، بنابراین دادههای کاربران باید ایمن نگه داشته شوند. Maintenance Mode یک ویژگی حفظ حریم خصوصی است که سال گذشته عرضه شد و به کاربران اجازه میدهد هنگام تعمیر دستگاه، دسترسی به دادههای خود را مسدود کنند.
این خبر پس از آن منتشر شد که مجلس ایالتی کالیفرنیا، یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، قانون حق تعمیر را در اوایل ماه جاری امضا کرد. این قانون که هدف آن بهبود شرایط تعمیر دستگاههای الکترونیکی برای همه افراد و با محدودیت کمتر برای آنهاست، اجازه میدهد تا کاربران بتوانند دستگاههای خود را با راحتی و دردسر کمتری تعمیر کنند یا آنها را به ارائهدهندگان خدمات تعمیر گوشی ثالث ببرند. روز چهارشنبه گذشته، شرکت اپل نیز طی خبری اعلام کرد که تمام شرایط لازم برای هم راستایی با این قانون را به راحتی در سراسر ایالات متحده و نه فقط در کالیفرنیا در دسترس عموم قرار خواهد داد.
هر کدام از کاربران گوشیهای گلکسی می توانند از این سرویس استفاده کند که جز محدودیت حجم 100 گیگابایت برای هر فایل، هیچ محدودیت دیگری ندارد. این پیشنهاد همه انواع داده ها، از جمله فایلهای صوتی، تصویری، اسناد را شامل شده و حتی شامل پشتیبانی از سرویس Samsung Secure Folder هم میشود که طی آن دادههای شما به صورت رمزنگاری شده و در پوشههای امن، ذخیره، منتقل و قابل بازیابی خواهد بود. سامسونگ اطمینان می دهد که داده های آپلود شده تا 30 روز از تاریخ پشتیبان گیری اولیه به طور ایمن ذخیره می شوند.
در صورتی که صاحب یکی از مدلهای گوشی سامسونگ باشید، برای استفاده از این سرویس، باید ابتدا دستگاه خود را به One UI 6 بهروزرسانی نموده و با حساب Samsung خود وارد شوند. مسیر کامل این تنظیمات در گوشیهای سامسونگ به شرح زیر است:
پس از آن، دادههای دستگاه به صورت خودکار در فضای ابری ذخیره میشوند. بعد از خرید گوشی یا تبلت جدید، کاربران میتوانند با وارد شدن به حساب Samsung خود، دادههای قبلی خود را بازگردانده و به دستگاه جدید منتقل کنند.
همانطور که عنوان شد این سرویس به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیت حجمی ارائه میشود. اما بعد از 30 روز، دادههای ذخیره شده در فضای ابری حذف میشوند. بنابراین، کاربران باید در این مدت، دادههای خود را به دستگاه جدید منتقل کنند. در غیر این صورت، دادههای قبلی خود را از دست خواهند داد.
خبر دیگر در مورد سرویسهای ابری سامسونگ این است که این شرکت در حال توسعه سرویسهای جدیدی شبیه به Samsung Dex و Samsung SmartThings است که به کاربران امکان مدیریت دستگاههای هوشمند خود را از طریق فضای ابری میدهند. البته این شرکت هنوز در حال طی مراحل تست این خدمات است ولی به نظر تا سال آینده آنها را برای صاحبان گوشیهای گلکسی ارائه خواهد نمود.
منبع: شهر سخت افزار
نظر دهید